torsdag 10 februari 2011

/(#/)(!=(POI"JKN#()

BLÄÄ jag hatar verkligen snön! Det är typ storm ute, vilket iofs är rätt mysigt när man kan sitta inne och mysa med ljus tända och en kopp te i handen. MEN jag trodde att jag skulle få nå utbrott när jag var på väg hem idag efter jobbet. Först och främst kunde man knappt gå på trottoaren för snön hade drivit så det var typ 1 dm djupt. Det gick inte att gå på vägen heller för där var de glashalt, så det var bara att ta sig själv i kragen och gå på trottaren. Hade snö fulla skorna och håret var alldeles blött. Till råga på allt detta så var ju bussen 10 minuter försenad så där stod jag, alldeles kall, blöt, ingen syn pga. att snön blåste in i ögonen och dessutom en hel IKEA kasse med 1 klädsel, 1 matta och massa annat som jag köpte på lunchen. Haha, inge vidare kul just då men nu kan jag skratta lite åt det. När jag väl kom in i lägenheten slängde jag av mig jackan fort som tusan och bytte om till torra kläder, genast på bättre humör : )

Jag är verkligen ingen vintermänniska! Tycker om den första snön i 1 vecka max, men sen så kan det lätt vara sommar året om.

Inga kommentarer: