fredag 8 maj 2009

Förändring är nyttigt


Bestämde mig för att byta utseende till det lite mer tjejiga. Ibland vill man ju bara vara en liten flicka igen och leka med Barbies, hästar och hoppa hage. Allt var så problemlöst och roligt. Iofs så ser jag mig själv som en enkel och glad person men ändå.. ibland vill jag bara vara en liten flicka och vila i min mammas knä medans hon stryker mig i håret...
Jag har börjat lyssna på Mia Törnbloms ljudbok "Självkänsla Nu". Jag tycker den är väldigt bra och även om min självkänsla är rätt så okej så krävs den som kärlek och vänskap att man undehåller den. En övning var att man varje kväll ska skriva ner tre bra saker som man har åstadskommit med under dagen. Detta kändes till en början väldigt larvigt, men nu har jag gjort det i några dagar och jag måste säga att jag nu nästan peppar mig själv till att göra modiga saker så att jag sedan ska kunna skriva in det i min MåbraBok...när jag säger modiga saker så varierar ju det från person till person men alla har nog något som man är lite rädd för att göra och det pushar verkligen en till att utvecklas...
Imorrn är det fredag vilket innebär helg, gud så underbart :)


Inga kommentarer: